رئیس شورای ملی مبلمان گفت: صنعتگران ایرانی باید به تامین زنجیره و نیازهای حوزه خدمات معطوف شوند.

به گزارش ایلنا، علی انصاری رئیس شورای ملی مبلمان در دهمین همایش بین المللی مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو 2017) افزود: هم اکنون شاهد ساز و کار ،کسب و کار و تجارتی هستیم که شاخصه های آن تغییر کرده است.

علی انصاری


انصاری با بیان اینکه رویکرد کشورها به تولید و تجارت تغییرات اساسی را تجربه کرده اند، گفتند: در ده‌سال گذشته شاهد تلاش، فعالیت هایی برای توسعه صنف مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته بودیم و توانستیم ساختاری را به صورت علمی و مدون را برای آن تشکیل دهیم.

علی انصاری

وی با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته دنیا به دنبال اقتصاد خدمات محورند هستند تصریح کرد: صنعتگران ایرانی باید به تامین زنجیره و نیازهای حوزه خدمات معطوف شوند.

انصاری افزود: طراحان مبلمان باید به فرهنگ ایرانی، اسلامی و مدرن توجه کنند. چرا که کمتر در این صنعت به آن توجه شده،مقوله طراحی است  متاسفانه از آن غافل شده ایم.


رییس شورای مبلمان با بیان اینکه ایران با برخورداری از جغرافیا و شرایط اقلیمی مناسب می تواند گام های بزرگی در جهت اقتصاد خدمات محور بردارد یاد آور شد: زیرساخت اصلی کشورهای توسعه یافته  گردشگری است طبق آمار بدست آمده بیش از یک میلیارد و 250 میلیون نفر در جهان گردشگر هستند و کشورهای توسعه یافته با کمترین هزینه، درآمدزایی بالایی پیدا کردند.

علی انصاری

نیاز امروز کشور، حرکت به سمت اقصاد خدمات محور است و صنعتگران باید توجه خود را به تامین زنجیره و نیازهای حوزه خدمات معطوف کنند.

وی افزود: اما آنچه کمتر در این صنعت به آن توجه شده، مقوله طراحی است که از آن غافل ماندیم.


علی انصاری


انصاری با اشاره به سرعت پیشرفت فناوری و توسعه فضای مجازی در سال های گذشته تاکید کرد: امروز شاهدیم ساز و کار کسب و کار و تجارت و شاخصه‌های آن دچار تغییر شد و در این راستا رویکرد کشورها به تولید و تجارت نیز تحولات اساسی را تجربه کرده است.

علی انصاری

وی با بیان اینکه‌کشورهای توسعه‌یافته دنیا به دنبال اقتصاد خدمات محورند و کمتر به تولید می‌اندیشند، افزود: ایران با برخورداری از جغرافیا و شرایط اقلیمی مناسب می تواند گام های بزرگی در جهت اقتصاد خدمات محور بردارد.

وی ادامه داد: برای جلب و جذب گردشگر خارجی به کشور، تلاش شده اما باید گردشگری داخلی را هم سیال کنیم.

علی انصاری

وی در پایان طراحی را یکی از مشکلات اصلی بخش های مختلف اقتصاد بویژه در بخش ساختمان برشمرد و گفت: طراحان باید به فرهنگ ایرانی، اسلامی و مدرن در این راستا توجه کنند.