چهارشنبه 95/12/18 گردهمایی باشکوه فعالان صنعت مبلمان و دکوراسیون برای برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی سالانه انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون استان تهران برگزار شد. مجمع عمومی عادی سالانه انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون نماد هم صدایی و همنوایی صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون است که  طی 10 سال اخیر هر سه سال یک بار برای ارائه گزارش هیأت مدیره، انتخاب اعضای جدید و بررسی مشکلات و معضلات این صنف و صنعت برگزار می شود. مجمع عمومی عادی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. نماینده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی،  بزرگان و پیش کسوتان این صنف و صنعت به همراه اعضای پیشین هیأت مدیره، رسمیت جلسه را اعلام نمودند.

دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون، ضمن خوشامدگویی و تشکر از حمایت های بی دریغ آقای علی انصاری از این صنف و صنعت، خواستار انتخاب هیات رئیسه مجمع برای رسمیت جلسه و برگزاری دور جدید انتخابات درون صنفی شد.پس از انتخاب هیأت رئیسه مجمع روند انتخابات و بررسی عملکرد سه ساله انجمن آغاز شد.

در ادامه رامین سمیع زاده با تشکر از حمایت های همه جانبه مهندس علی انصاری به عنوان رئیس انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون استان تهران، همدلی ایجاد شده در این هنر - صنعت را نتیجه اقدامات ارزشمند و سیاست ها و خط مشی های ایشان دانست و عملکرد انجمن در سه سال گذشته را مثبت و رو به جلو عنوان نمود و کلیپ حاوی عملکرد 3 ساله اخیر انجمن حاوی محور های اصلی به شرح زیر ارائه شد:

 تهیه و تدوین استراتژی و سند چشم انداز صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون، تدوین سر فصل رشته طراحی مبلمان در مقطع کارشناسی ارشد، برگزاری مسابقه طراحی مبلمان با رویکرد زندگی ایرانی، برگزاری مسابقات طراحی چراغ و روشنایی، برگزاری دوره های حرفه ای مدیریت بازاریابی، فروش و طراحی مبلمان، برگزاری دوره های منظم نمایشگاهی هدکس، کیتکس و دکولایت، دریافت نشان تأیید یورو سرت (نشان از تخصص انجمن صنفی مبلمان در برگزاری نمایشگاه های حرفه ای و تخصصی)، کسب بهترین رنکینگ توسط سایت انجمن صنفی مبلمان در میان تمامی اصناف و تشکل های حوزه صنایع چوب، مبلمان و دکوراسیون در ایران، تهیه و انتشار منظم نشریه دکومان، نشریه تخصصی مبلمان، معماری داخلی و دکوراسیون، برگزاری سه دوره همایش رویاک با حضور فعالان صنف و صنعت مبلمان، تهیه و تدوین استراتژی و سند چشم انداز صنعت و صنف مبلمان و دکوراسیون.

حضار با تشویق، رضایت خود را از عملکرد 3 ساله هیأت مدیره انجمن صنفی اعلام نمودند و این موضوع مورد توجه نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واقع شد.

 انتخابات درون صنفی و نتایج رأی گیری
در ادامه هیأت رئیسه مجمع از شرکت کنندگان خواست برای کاندیدا شدن اعلام آمادگی کنند. ایشان حداقل تعداد کاندیدا برای هیأت رئیسه را 11 نفر  و حداقل کاندیدا برای بازرسان انجمن را 2 نفر طبق قانون اعلام نمود.

پس از اعلام آمادگی افراد برای عضویت در هیات مدیره و دو نفر برای بازرسی، رأی گیری در فضایی صمیمی و همراه با همدلی انجام شد و اعضای هیات مدیره، بازرس و بازرس علی البدل توسط شرکت کنندگان انتخاب شدند.

علی انصاری که با 100% آرا و در ادامه با اتفاق نظر اکثریت اعضای مجمع، به عنوان رئیس انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون انتخاب شد، دونفر از اعضای هیات مدیره، آقایان رامین سمیع زاده را به عنوان دبیر و جمشید اثنی عشری را به عنوان خزانه دار انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون پیشنهاد نمود که مورد توافق و تصویب مجمع و اعضای جدید هیأت مدیره قرار گرفت.



گام های اساسی صنف صنعت مبلمان طی یک دهه اخیر

علی انصاری ضمن تشکر از اعضای صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون و اتحاد کم نظیر، این هنر- صنعت در مقایسه با سایر اصناف، همدلی و همسویی و اتحاد ایجاد شده در این صنف را خواست قلبی و علت حضور خویش در این صنف برشمرد و خاطرنشان کرد: از حسن اعتماد اعضای محترم مجمع که برای چندمین بار این مسئولیت را به بنده واگذار کنند تشکر می کنم و حتماً با تمام توان، چون گذشته می کوشم مسئولیت محوله را به نحو احسنت انجام دهم. امروز که به تاریخچه فعالیت انجمن صنفی نگاه و دوره ای 10 ساله را مرور می کنیم. می بینیم ابتدا در این صنعت ما مفهوم سازی در حوزه مبلمان و دکوراسیون داشتیم، یعنی مفاهیم کلیدی و محوری این صنف و صنعت و مفاهیم رایج در مدیریت مدرن را ترویج و گسترش دادیم.

پس از آن نهاد سازی لازمه ادامه راه بود که انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون، کنفرانس بین المللی تجارت مبلمان و دکوراسیون، (دکو) به عنوان تریبون بین المللی این صنف و صنعت طی 9سال متوالی،  واحد دانشگاهی ویژه هنر صنعت مبلمان در دانشگاه علمی-کاربردی، موزه ملی مبل ایران و سرانجام با تحت پوشش قرار دادن و مشارکت سایر اصناف و صنایع وابسته، شورای ملی مبلمان ، دکوراسیون و صنایع وابسته را ایجاد کردیم.



وی افزود: در مرحله مدل سازی و ارتقای استانداردها، زمینه آموزش و ایجاد زیر ساخت های فرهنگی-اجتماعی را فراهم نمودیم و اینک ادعا می کنیم که با تکیه بر توانمندی های داخلی و مد نظر قراردادن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغیه از سوی مقام معظم رهبری، نیاز داخل کشور را در این حوزه تامین نموده ایم و حرمت و هویت کالای ایرانی را نهادینه کرده ایم، ضمن آنکه به نحو چشمگیری، واردات مبلمان خارجی را کاهش دادیم و در حال حاضر علاوه بر دستیابی به موقعیت قابل توجهی در صادرات، واردات  کالاهای ساخته شده کاهش چشم گیری داشته و وارداتمان صرفا در حوزه مواد اولیه و لوازمیست که در داخل، کم تولید می شود.

وی  ضمن ابراز خرسندی از تعامل و همسویی به وجود آمده در این هنر- صنعت، آن را زمینه ای برای هم افزایی و توسعه در سال های آتی عنوان کرد و گفت: ما هرسال دو نشست داخلی و بین المللی داریم که مجمع عمومی ما نشست داخلی و خانوادگیست که هم اینک برگزار می شود و نشست بین المللی ما، دکو است که الحمدالله هر سال رونق بهتری می یابد. بنده سال گذشته، ضرورت وجود یک صنعت بالا دستی به عنوان سند چشم انداز این صنف و صنعت را احساس کردم که با تشکیل کارگروه ها و کمیته های تخصصی، طی یک سال کاری فشرده تدوین و تنظیم شده و انشاءالله پس از طرح در جلسه رسمی شورای ملی مبلمان و دریافت نظر تمامی فعالان و صاحب نظران صنف و صنعت و تصویب آن به نوعی نقشه راه صنف و صنعت طی سال های آتی خواهد بود.

رئیس انجمن صنفی با اشاره به مفهوم توسعه و فهم صحیح آن، همدلی و همراهی میان صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون را عاملی شتاب بخش برای توسعه درون زا عنوان و خاطرنشان کرد: از همه شما فعالان و بزرگان صنعت مبلمان و دکوراسیون درخواست می کنم که با روحیه و همت مضاعف در آستانه سال جدید به استقبال سال نو و فعالیت ها و اندیشه های نوین بروید و بدانید که متناسب با ارتقای سطح نیاز مصرف کننده، باید توانایی هایمان را افزایش دهیم و همواره نگران فعالیت رقبای بین المللی باشیم که سهم بازارمان کاهش نیابد. اطمینان دارم که توان داخلی می تواند باعث شکوفایی و پیشرفت ملی و رونق اقتصادی شود و چنگ زدن بر ریسمان اتحاد در صنف و صنعت زمینه این شکوفایی خواهد بود.