اخبار و مطالب مفید در حوزه‌های اقتصاد، تجارت، فرهنگ، مدیریت و توسعه

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

پوست اندازی چک از سال 1397

با فراگیری سامانه صیاد در سال آینده، مکانیزم وصول چک‌های کنونی (غیرصیادی) از اردیبهشت 1397 تغییر می‌کند. از سامانه صدور یکپارچه دسته‌چک، روز گذشته رونمایی شد تا عملا برای یک دوره هشت ماهه دو نوع چک در شبکه بانکی به گردش درآید. گروه نخست، چک‌های جدید «صیادی» است که به شکل متمرکز، متحدالشکل و با شماره منحصر به فرد از امروز در بانک‌ها صادر می‌شوند. گروه دوم چک‌های موجود در شبکه بانکی است که به شکل کلاسیک از گذشته نیز وجود داشتند و نهایتا تا اردیبهشت 1397 جریان دارند. البته سیاست‌گذار برای چک‌هایی که برای تاریخ‌های پس از اردیبهشت 1397 صادر شده، امکان وصول چک را تنها در «شعب صادرکننده» فراهم کرده است. به بیان دیگر، چک‌های مدت‌دار پس از این تاریخ تنها در شعبه صادرکننده قابلیت نقد شدن را دارند و امکان وصول یا کارسازی‌ (خواباندن) در بانک یا شعبه دیگری وجود نخواهد داشت.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شاهین منصوری

ضرورت مبارزه وزیر با قدرت پنهان در واردات و قاچاق

سکان وزارت خانه مهم کشور که اینبار صنعت و معدن و تجارت را یدک می کشد بار دیگر به دست محمد شریعتمداری افتاد.

شریعتمداری با تجربه در امور بازرگانی و البته تجربه در رقابت اجرایی دولت او را بیش از گذشته نسبت به حوزه بازرگانی و صنعت با تجربه تر کرده است .

وزیری که به نداشتن حاشیه معروف است و حساب و کتابش پاک است، همین امر موجب شجاعت وی در برخورد با امور نابجا و نادرست در اقتصاد شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شاهین منصوری

اطلاعیه بانک آینده برای تعیین تکلیف تعاونی اعتبار افضل توس

به گزارش خبرگزاری فارس، بانک آینده در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو واگذاری مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی اعتبار افضل توس (در حال تصفیه) به بانک آینده براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، مواردی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در اجرای این مسئولیت را به استحضار ذی‌نفعان تعاونی اعتبار افضل توس (در حال تصفیه) به ویژه‌ سپرده‌گذاران آن تعاونی می‌رساند:
یک هفته پس از واگذاری رسمی، بیش از 200 نفر از همکاران بانک آینده در شعب تعاونی در حالِ تصفیه افضل توس در سراسر کشور مستقر شده و پاسخگوی سپرده‌گذاران محترم تعاونی افضل توس برای رفع سایر مشکلات احتمالی آنها بوده‌اند.


بانک آینده

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شاهین منصوری

اتمام ساخت مسجد امام حسین (ع) روستای واریش

همزمان با دهه ولایت و امامت، مسجد جامع واریش که از سال 1392 برای نوسازی و مقاوم‌سازی تخریب شده بود، مجدداً نوسازی شد و توسط خیر مسجدساز، حاج علی اکبر انصاری، حاج آقای میرشاه ولد، رئیس امور مساجد، خانواده‌های محترم شهدا، اهالی روستای واریش و سایر مسئولان لشگری و کشوری افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شاهین منصوری

علی انصاری در دکو 2016؛ گردش مالی صنعت مبلمان در آینده نزدیک به 15 هزار میلیارد تومان می رسد

به گزارش خبر گزاری صدا وسیما ، علی انصاری در حاشیه نهمین همایش بین‌المللی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو) 2016 در جمع خبرنگاران افزود: در صنعت مبلمان مردم به مصرف کالای ایرانی روی آوردند و به خرید و مصرف مبلمان خارجی رغبت کمتری دارند.

علی انصاری اضافه کرد: با حضور رقبای خارجی، تولید کنندگان ما پیشرفت می کنند اما این مردم هستند که متوجه می شوند که کدام کالا را بخرند. در این میان ما باید مراکز توزیع را مدرن کنیم و عرصه هایی در مراکز توزیع ایجاد کنیم که محل رقابت سالم میان تولیدکنندگان و توزیع کنندگان شناسنامه دار باشد تا مردم با اطمینان خاطر، کالای ایرانی را خریداری کنند


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شاهین منصوری

افتتاح سالن ورزشی ایزدشهر با حضور مدیرعامل بیمه رازی

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط‌عمومی بیمه رازی؛ مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای ایزدشهر توسط مدیر عامل بیمه رازی، نماینده بنیاد خیریه تات، شهردار ایزدشهر، مسئولان استانی و تعدادی از ورزشکاران ملی پوش حوزه کشتی و وزنه برداری افتتاح شد. 

بیمه رازی

در مراسم افتتاحیه سالن ورزشی ایزدشهر که با حضور بهداد سلیمی، سهراب مرادی، حسن یزدانی و امامعلی حبیبی انجام شد، از حسن یزدانی، ملی‌پوش کشتی ایران نیز تقدیر به عمل آمد، وی هفته گذشته توانست برای چندمین بار به مدال طلای جهان دست یابد. 

بنای 3800 متری مجموعه ورزشی چندمنظوره روستای امیرآباد ایزدشهر در مساحتی به وسعت 1500 متر مربع به همت بنیاد خیریه تات احداث گردیده است.

منبع: وبسایت بولتن

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شاهین منصوری

افتتاح مجموعه ورزشی شهدای ایزدشهر

ضمن سلام بفرمائید مجموعه ورزشی شهدای ایزدشهر در چه مساحت و با چه میزان هزینه ای ‏ساخته شده است؟
دکتر اثنی عشری: در مساحت کلی 15 هزار متر مربع و با سالن بالغ بر 3800 مترمربع و دارای یک سالن ‏اصلی است که ورزش های توپی (فوتسال، والیبال، بسکتبال ، هندبال و...) و همچنین کشتی و سایر رشته های ‏رزمی و بدنسازی قابل استفاده است. تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مجموعه با استانداردهای روز دنیا نصب ‏و راه اندازی شده و بیش از 12 میلیارد تومان هزینه کل پروژه است.

دکتر جمشید اثنی عشری
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شاهین منصوری