اخبار و مطالب مفید در حوزه‌های اقتصاد، تجارت، فرهنگ، مدیریت و توسعه

۴۶ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۹۵ درصد بِرند‌های پوشاک خارجی مجوز ندارند

تولیدکنندگان پوشاک و لباس گفتند: ۹۵ درصد از 400 برند‌ پوشاک خارجی در کشور، غیرقانونی فعالیت می‌کنند و کمر تولید در این حوزه را شکسته‌اند.

پوشاک خارجی
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شاهین منصوری

دلالی سپرده‌های مؤسسات غیرمجاز رونق گرفت

خبرگزاری حامی دولت گزارش داد: سپرده‌های موسسات غیرمجاز همچنان در چرخه دلالی قرار دارد و وجوه چند میلیاردی تا چند میلیونی سپرده‌گذاران به محلی برای سودآوری افرادی با هویت مشکوک و البته آگاه از جریان موسسات تبدیل شده است.

موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شاهین منصوری

تخریب بزرگترین خانه ایران منتفی شد

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: تخریب کاخ ثابت پاسال منتفی شده است و شهرداری در دوره قبل رای تخریب آن را صادر کرده بود و اکنون مالکان در صدد حفظ آن هستند.

معاون شهرسازی

تخریب بزرگترین خانه ایران منتفی شدمهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه شهرداری در دوره قبل رای به تخریب بزرگترین و گرانترین خانه ایران که در خیابان جردن تهران است، صادر کرده بود، اظهار کرد: در این دوره شهرداری این حکم را لغو کرده و در حال حاضر تخریب کاخ ثابت پاسال منتفی شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه منتظریم تا طرحی برای بهره‌برداری از این بنا آماده شود، گفت: اکنون مالکان این بنا در صدد فراهم کردن طرحی هستند که بتوان ضمن نگهداری از بنا از آن به عنوان مجتمع هم استفاده کرد.

کاخ ثابت پاسال
وی با اشاره به اینکه مالکیت کاخ ثابت پاسال در اختیار یکی از نهادهای کشوری است، اظهار کرد: مسئولیت حفظ بناهای تاریخی بر عهده سازمان میراث فرهنگی است و آنچه که شهرداری در این موضوعات باید عمل کند، این است که به هیچ وجه مجوزی برای تخریب این بناها صادر نکند.
حجت با اشاره به قانونی در خصوص استفاده از بناهای تاریخی بیان کرد: بر اساس این قاعده بناهای قابل استفاده‌ای که می‌توانند عمر بیشتری داشته باشند باید از سوی شهرداری مورد بازنگری مجدد قرار گیرند و شهرداری می‌تواند به جای اینکه آن‌ها را تخریب کند، پیشنهاد استحکام‌بخشی را به مالکان آن‌ها دهد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شاهین منصوری

سیاست‌گذاران در انتظار باد نشسته‌اند؛ دود بی‌عملی در آسمان تهران

دنیای اقتصاد : تنفس در تهران با بی‌عملی و غفلت مسوولان نسبت به «قابل پیش‌بینی بودن تشدید آلودگی در روزهای خاص»، سخت‌تر شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شاهین منصوری

ریسک‌های سیاسی و اقتصادی سال آینده میلادی شناسایی شد؛ ۸ تهدید بزرگ جهان ۲۰۱۸

روزنامه «دنیای اقتصاد» در صفحات بین‌الملل و باشگاه اقتصاددانان ۸ تهدید سیاسی و ۳ تهدید اقتصادی را در سال ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار داد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شاهین منصوری

مشارکت فعال بیمه دانا در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

شرکت بیمه دانا در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه حضور فعال خواهد داشت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شاهین منصوری

ایرانیان بیشتر به کدام کشورهای جهان سفر می‌کنند؟

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
شاهین منصوری

شریعتمداری: باید به سمت نوسازی صنعتی و معدنی ایران برویم/فشار مالیات از روی واحدهای تولیدی برداشته شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه سامانه بهین‌یاب را برای طرح‌های گردشگری باز خواهیم کرد، اظهار کرد: سال ۱۳۹۷ سال امید در اقتصاد ایران است و سال خوبی برای فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی کشور خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
شاهین منصوری

دانش جعفری: اقتصاد مقاومتی در آمریکا عملیاتی شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی موضوعی است که در اکثر کشورها سیاست‌گذاران، آن را در همه مباحث به‌ویژه اقتصادی دنبال می‌کنند و در واقع جزء اصول اساسی عقلایی فکر کردن است.به گزارش تسنیم، داوود دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در فرآیند انجام یک کار ممکن است یک تکانه یا ضربه‌ای متوجه این فرآیند بشود و آن را از کار بیندازد که در اینجا بحث تاب‌آوری و مقاومت مطرح می‌شود که این بحث فقط مربوط به اقتصاد نیست و در بخش‌ها و جنبه‌های دیگر نیز قابل بررسی است.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
شاهین منصوری

پنج‌ضلعی محبوب سرمایه‌گذاران

عملکرد دولت دوازدهم در جذب پول خارجی در بخش صنعت حاکی از این است که تنوع گروه‌های سرمایه‌پذیر افزایش یافته است. ارزیابی‌ها حکایت از این دارد که «ساخت مواد و محصولات شیمیایی»، «وسایل نقلیه موتوری»، «ساخت محصولات و فلزات اساسی»، «محصولات از لاستیک و پلاستیک» و «ابزار پزشکی و اپتیکی و ابزار دقیق» پنج گروه محبوب سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت است. براساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای فعالیت دولت دوازدهم، ۹۸/ ۱ میلیارد دلار سرمایه خارجی برای ۳۸ پروژه مصوب شده است.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
شاهین منصوری

بیمه رازی قهرمان کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان شد

تیم بیمه رازی توانست با غلبه بر تیم سینا صنعت ایذه در دیدار فینال چهارمین دوره رقابتهای کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان، عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
شاهین منصوری

خروج سالانه ۹ میلیارد دلار ارز مسافرتی از کشور

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رییس جمهور از افزایش نرخ ارز بسیار مکدر است،گفت: مسافران ایرانی سالانه ۹ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می کنند که فشار زیادی به بازار ارز وارد می کند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
شاهین منصوری

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

در راستای تحقق استراتژی پیشرانی مشتریان و تشخیص به هنگام نیازهای آن‌ها، و همچنین پاسخگویی مؤثر به خواسته‌ها و نیازهای مشتریان، بانک آینده ضمن طراحی کانال‌های ارتباطی متنوع جهت ارتباط با مشتریان، به‌منظور نظام‌مند نمودن سازوکار پاسخگویی به پیشنهادات، انتقادات و شکایات آن‌ها؛ نسبت به استقرار الزامات نظام مدیریت رسیدگی به شکایات اقدام نموده و پس از انجام مرحله ممیزی، موفق به دریافت گواهینامه ایزو 10002:2014 از ممیز معتبر خارجی گردید. داشتن کمترین میزان مغایرت با استاندارد، تنوع کانال‌های ارتباطی و سهولت دسترسی مشتریان، نظرسنجی و پایش مستمر نظرات و شکایات مشتریان و توسعه سیستم ها در سطوح عملیاتی و شعب بانک، از مهم‌ترین نقاط قوت درگزارش ممیزی خارجی، عنوان گردیده است.

بانک آینده

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
شاهین منصوری

رأفت اسلامی در کنار تدبیر و امید نیاز است

در حالی که مردم کم کم در حال از دست دادن امید خود از تدبیرها و امیدها و باز شدن درب ها هستند و هنوز زوایای حقوقهای نجومی پیدا نشده و در تاریکی دنبال می شود بعد از مجادله های شرکت های توزیع برق و آب و گاز با مشترکین خانگی – صنعتی – صنفی و یا به اصطلاح سایر مصارف بر سر مهلت پرداخت ها و قطع انشعابات، این بار مدیرعامل توزیع برق تهران ضمن تاکید مجدد بر هزینه 4 هزار تومانی برگ های اخطار قطع مشترکین برق باردیگر تهدید کرد که برق مشترکین خانگی بالای 30 هزار تومان را هم قطع می کنیم!؟

افشین لاریجانی

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
شاهین منصوری

سخنی با رییس کل سازمان امور مالیاتی

ریاست محترم سازمان امور مالیاتی کشور مطالبی را درخصوص مبارزه با قانون شفافیت مالیاتی روز گذشته عنوان نمودند که گویی ایشان از اقتصاد کشور یا بی اطلاع هستند یا بی تفاوت ، که فقط به قسمت مالیات ها فکر می کنند.

افشین لاریجانی
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
شاهین منصوری