چهارمین همایش مراکز توزیع و فروش مبلمان و دکوراسیون (رویاک95) غروب 18/12/1395 در یافت آباد برگزار شد. هدف از برگزاری این همایش تجلیل از برترین های صنعت مبلمان و دکوراسیون در منطقه یافت آباد به عنوان قطب اصلی صنعت مبلمان و دکوراسیون کشور است.

سمیع زاده: تدوین سند چشم انداز صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون؛ یک مطالبه عمومی است

رامین سمیع زاده دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون، ضمن تشکر از حمایت های معنوی و مالی  مهندس علی انصاری برای حرکت پر شتاب این هنر – صنعت در مسیر توسعه، تدوین سند چشم انداز و استراتژی صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون را  اجرای دستور مهندس انصاری و مطالبه عمومی اعضای این صنعت برشمرد و ابراز امیدواری نمود که پس از طرح و بررسی این سند در شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته و تصویب آن توسط شورا پس از رونمایی به عنوان نقشه راه صنف و صنعت، مبنای عمل در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

حرف های حساب یک پیشکسوت
یکی از پیشکسوتان هنر صنعت مبلمان طی سخنان کوتاهی از معضلی در این صنف سخن به میان آورد. رضا نادعلی برگزاری نمایشگاه های متعدد و بی هویت در صنف مبلمان را یک آسیب تلقی و از رئیس شورای ملی مبلمان خواست که در جلسات هیأت مدیره این موضوع بررسی و راه حل مناسبی برای ساماندهی نمایشگاه ها ارائه شود.

وی فلسفه برگزاری نمایشگاه، در سراسر دنیا را فرصتی برای علم آموزی، هم افزایی صنفی و صنعتی و نمایش افکار و ایده و محصولات نو اعلام و خاطرنشان کرد: بیشتر نمایشگاه هایی که امروزه در گوشه و کنار تهران و حتی ایران برگزار می شوند، وجه درآمدزایی دارند و در مقابل مردم پاسخگو نیستند.

مظفر علیخانی: فلسفه برگزاری رویاک، اهمیت دادن به مسئولیت های اجتماعی صنفی است

مظفر علیخانی دبیر  شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته کشور از سیاست های اصل 44 قانون اساسی به عنوان نقشه راه و رشد اقتصادی کشور یاد کرد و اشاره داشت: سیاست های اصل 44 برگرفته از بیانات ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است که به صورت مداوم بر این جمله تأکید می کردند: هر کاری را که مردم می توانند انجام دهند، دولت در آن وارد نشود و این رویه در کلام مقام معظم رهبری نیز تجلی یافته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری مهمترین دغدغه امروز کشور را در حوزه اقتصاد می دانند و در تمامی توصیه های ارزشمند ایشان مانند مردمی شدن اقتصاد، زمینه سازی برای ورود بخش خصوصی، درون زا بودن اقتصاد و توجه به صادرات غیر نفتی تبلور یاقته است. در واقع اصل 44 می گوید: باید زمینه های ورود بخش خصوصی به کارهای بزرگ اقتصادی و در رویدادهای منطقه ای و جهانی فراهم شود.

علیخانی افزود: بحث نظام تعرفه موضوعی بسیار حیاتی است که خوشبختانه مورد توجه تشکل های مختلف صنفی قرار گرفته است و ما نیز در حال برنامه ریزی و تصمیم گیری در این زمینه هستیم. آنچه امروز در فضاهای صنفی بسیار حائز اهمیت است؛ بحث مسئولیت های اجتماعی اصناف و تشکل هاست. فعالان اقتصادی در کنار کار و ایجاد توسعه در فضاهای صنفی باید به مسئولیت های خطیر اجتماعی خویش در بحث های مختلف درمان، آموزش و غیره پایبند باشند. وی در پایان ابراز امیدواری نمود که سال های آینده، سال های موفقی برای صادرات کشور ما باشد.

عبدالحسین عباسی یکی دیگر از پیشکسوتان این صنف و صنعت و به عنوان رئیس اتحادیه درودگران از مجموعه تشکل های صنفی و صنعتی در رشته مبلمان و دکوراسیون درخواست کرد که برگزاری نمایشگاه ها در تهران و سراسر کشور با برنامه ریزی، هماهنگی،  مدیریت و پاسخگویی به مردم همراه باشد. وی با اشاره به همراهی مهندس انصاری در همه زمینه ها، کمک و مساعدت ایشان را برای اجرایی شدن این موضوع خواستار شد.

مهندس انصاری
: تدوین سند چشم انداز صنف و صنعت مبلمان، اقدامی ارزشمند و ماندگار

رئیس شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته ضمن خوش آمدگویی به تمامی حضار و فعالان هنر – صنعت مبلمان و دکوراسیون، از خانواده های شهیدان و جانبازان سال های دفاع مقدس و خانواده یکی از آتش نشانان شهید ساختمان پلاسکو (حامد هوایی) که جانشان را برای رفاه کسبه تهران فدا کردند، تقدیر کرد. وی جان فشانی این عزیزان را نمونه ای کم نظیر از مظاهر انسانیت نامید و اشاره داشت: همه ما رفاه و امنیت مان را مدیون شهداء هستیم.

علی انصاری عضویت در انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون را اقدامی برخاسته  از میل و رغبت خویش برای بودن با اهالی صنف مبلمان و دکوراسیون اعلام کرد و افزود: از حسن اعتماد فعالان صنف و صنعت به اینجانب برای چندمین بار متوالی صمیمانه تشکر می کنم و همچنان می کوشم با تمام توان در خدمت صنف و صنعت باشم.



انصاری با اشاره به اقدامات مهم و موثری که طی ده سال اخیر در این صنف و صنعت انجام شده است، گفت: خداوند را شاکریم که توانسته ایم هویت کالای ایرانی را به هموطنان و اتباع سایر کشورها نشان دهیم. افتخار می کنیم که باعث کاهش واردات و افزایش صادرات در این عرصه شده ایم. البته هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، ولی همچنان به فعالیت هایمان ادامه خواهیم داد.

رئیس شورای ملی مبلمان مدنظر قراردادن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را، راهبرد اصلی صنف و صنعت اعلام نمود و گفت: تکیه بر توانمندی و تولید ایرانی، احترام به حقوق مشتری، تولید کالای با کیفیت، ایجاد فضای امن برای مصرف کننده در وهله اول، سپس تولید کننده و فروشنده، نوآوری مستمر، دانش بنیان شدن تمام فرآیندها در زنجیره تولید به منظور ایجاد زنجیره ارزش، از جمله خطوط اصلی فعالیت های این صنف و صنعت است و به طور طبیعی در این فضا، نمی توانیم شاهد ناهماهنگی، بی انضباطی، سودجویی عده ای اندک و اقدامات مغایر با اصول حرفه ای باشیم.

ایشان در ادامه افزود، به همین علت بنده معتقدم حتما باید برگزاری نمایشگاه ها در تهران و سایر مناطق کشور بازمهندسی و ساماندهی شود. ما موظفیم حرمت و شان تولید کننده و مصرف کننده را رعایت کنیم. زیرا نمایشگاه عرصه ارائه فکر جدید، محصول جدید، فناوری جدید و روش های ارائه خدمت جدید است و هرگز نباید محل سوء استفاده و سودجویی عده ای خاص باشد و برای اینکه برگزاری نمایشگاه ها با ساماندهی و مدیریت همراه شود، ما از خود شروع می کنیم و دیگر نمایشگاهی در بازار مبل شماره 3 یافت آباد برگزار نخواهیم کرد، حتی نمایشگاه هایی که مجوز آنها را گرفته ایم.

در افقی 5 ساله می توانیم به شناسنامه ای تجاری در منطقه و جهان دست یابیم
مهندس انصاری در ادامه اشاره داشت: ما از طریق وفاق و همدلی می توانیم درعرض 5 سال در این صنف به یک شناسنامه تجاری معتبر در سطح منطقه و جهان دست یابیم و این هدف دور از دسترس نیست.

ایشان با اشاره به مفهوم توسعه که مفاهیم کمی و کیفی را شامل می شود، اضافه نمود: امروز در صنف مبلمان و دکوراسیون به بلوغ فکری در عرصه تولید داخلی رسیده ایم که این موضوع ناشی از شناسایی دقیق نیاز جامعه است. به این معنی که این صنعت رشد قابل قبولی داشته است و رشد مفهومی ناظر به کیفیت و مقدار است ولی به پیشرفت و توسعه نرسیده، یعنی همچنان در حوزه کیفیت و ارتقای استاندارد ها و دست یابی به رضایت و آرامش مشتریان باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد باید اراده هایمان را از اراده ای داخلی به اراده ای ملی و جهانی تبدیل کنیم. وی عدم رعایت حقوق مشتریان و خارج شدن از محدوه مشتری مداری را تهدیدی جدی در این هنر – صنعت برشمرد و گفت: اگر می خواهید همیشه قلب تپنده صنعت مبلمان کشور باشید، احترام به مشتری و رعایت حقوق آن ها را سرلوحه کار خود قرار دهید.

بزرگداشت شهید آتش نشان حامد هوایی
در ادامه با حضور مهندس علی انصاری از برادر آتش نشان و خانواده آتش نشان شهید حامد هوایی که از شهروندان منطقا 17 فرزند جانباز و شهید بود تقدیر به عمل آمد. این اقدام در فضایی با شکوه و حماسی و با استقبال اهالی صنعت مبلمان و دکوراسیون همراه شد، به صورتی که تا هنگام خروج خانواده شهید هوایی، همه به احترام بر پای ایستادند.

رونمایی از کتاب مبلمان امروز ایران و جهان ( دفتر نخست)
در ادامه مراسم، در اقدامی نمادین و به منظور ارج نهادن دانایی و دانش در صنعت مبلمان و دکوراسیون، از کتاب مبلمان امروز ایران و جهان (دفتر نخست) که به سفارش و دستور مهندس انصاری، تدوین و منتشر شده است با حضور ایشان، پیشکسوتان و اساتید حوزه مبلمان و دکوراسیون رونمایی شد.

تقدیر از برترین های منطقه یافت آباد
در پایان و مطابق سنت سال های گذشته رویاک، از برترین های منطقه یافت آباد در حوزه مبلمان و دکوراسیون و در رسته های مشتری مداری، کیفیت در تولیدات داخلی، کیفیت در واردات مبلمان، دکوراسیون های برتر فروشگاهی، فروشندگان برتر یافت آباد و فروشگاه های برتر منطقه یافت آباد تقدیر به عمل آمد.