سیزدهمین مجمع عمومی بازارهای مبل و موبایل ایران 18 بهمن ماه 1395 با حضور مدیرعامل گروه سرمایه گزاری تات، اعضای هیأت امناء بازار مبل ایران، مدیر مراکز تجاری گروه سرمایه گزاری تات، مدیران واحدهای تجاری بازارهای مبل و موبایل ایران، دبیر و اعضای انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون و پیشکسوتان صنعت مبلمان در سالن همایش مجموعه بازار مبل ایران شماره 3 برگزار شد.
در ابتدای مراسم پس از تلاوت کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوی اسلامی ایران به ترتیب عبدالحسین عباسی رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان و نادعلی پیشکسوت صنعت مبلمان و حسن احمدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان مبلمان اداری به ایراد سخنرانی پرداختند.
احمدیان به وجود نمایشگاه های دائمی در بازارهای مبل ایران و موبایل ایران اشاره کرد و گفت: تاکنون از هیأت های تجاری مختلفی از آلمان، ایتالیا و ترکیه برای بازدید از این نمایشگاه ها دعوت شده و همگی پس از بازدید، اذعان داشتند که در هیچ جای دنیا چنین نمایشگاه¬هایی وجود ندارد. وی ادامه داد: جنس نمایشگاه ها باید عوض شود و هدف از شرکت در نمایشگاه¬ها نباید خرید و فروش باشد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان مبلمان اداری در ادامه گفت: مهمترین هدف ایجاد نمایشگاه ها باید صادرات و نمایش آخرین دستاوردها باشد که این دو نکته مهم در نمایشگاه های دائمی مبل و موبایل ایران رعایت می شود.

در ادامه کلیپی از تلاش های یک ساله مدیران بازارهای مبل و موبایل ایران پخش شد. سپس مهندس علی انصاری، رئیس هیأت امنای بازارهای مبل و موبایل ایران به سخنرانی پرداختند.
مهندس انصاری در این مراسم تقارن دهه مبارک فجر با سیزدهمین مجمع عمومی بازارهای مبل ایران و پنجمین مجمع عمومی بازارهای موبایل ایران را به فال نیک گرفت و با ادای احترام به شهدای آتش نشان پلاسکو اظهار داشت: حادثه پلاسکو نشان داد که ما هر لحظه در بحران هستیم و برای کاهش این بحران ها باید به پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث فکر کنیم. در واقع در بحث مدیریت بحران، مدیریت پیش از بحران، مدیریت حین بحران و مدیریت پس از بحران وجود دارد که هریک شرایط و الزامات خاص خود را دارد و به طور جدّی باید مورد توجه تمامی فعالان حوزه تجارت و توزیع و مدیران واحدهای تجاری در کل کشور قرار گیرد.
وی ادامه داد: در همه مجموعه های تجاری که با زحمت و هزینه فراوان ساخته می شوند، ممکن است چنین اتّفاقاتی رخ دهد. بخشی از این اتّفاقات به مدیریت نادرست مجموعه ها باز می گردد و بخش دیگری از آن به میزان اهمّیت کسبه به ایمنی خود و فروشگاهها مربوط می شود که حتماً با آموزش، بهبود رفتار و تمرین مدیریت پیش از بحران، میتوان از وقوع بحران جلوگیری نمود. باید بپذیریم که پیشگیری ارزانتر و آسانتر از درمان است.

وی سپس خطاب به کسبه بازارهای مبل و موبایل اذعان داشت: شما هویت این صنف و صنعت هستید، لذا باید آموزش های لازم را در خصوص ایمنی مواد و ابزاری که استفاده می کنید ببینید. در همین تریبون از شما می خواهم تمامی موارد ایمنی فروشگاه های خود را بررسی و در صورت وجود نقص، حتماً به مدیریت مجموعه خود مراجعه کنید.
رئیس هیأت امنای بازارهای مبل و موبایل ایران در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد قابل قبول و تاثیرگذار بازار موبایل ایران 3 در کرمان اشاره کرد و گفت: ما هرچقدر بتوانیم فضا و ساختارهای مدرن در کشور ایجاد کنیم در راه توسعه اجتماعی و فرهنگی کشور گام برداشته ایم. در واقع چنان که در صنف و صنعت مبلمان، فرهنگ سازی کردیم، حتماً در صنف و صنعت موبایل و لوازم صوتی- تصویری هم می توانیم پیشگامان فرهنگ سازی، مشتری مداری، ارائه خدمت مطلوب و ارتقای کیفیت محصول و خدمت باشیم.
وی در ادامه اظهار داشت: با مشورتی که با صاحب نظران حوزه مارکتینگ جهان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که امروز دیگر ایجاد مراکز تجاری و فروش کالا پاسخگوی نیاز مردم نیست و طراز باید به سمت ارائه خدمات بازگردانده شود.

مهندس انصاری در بخش دیگری از سخنانش به تفاوت های رشد و پیشرفت اشاره کرد و اظهار داشت: معمولاً در اقتصاد 2 نوع تولید داریم. یکی تولید مادی و دیگری تولید معنوی. تولید مادی به معنی افزایش افقی وضع موجود و افزایش کمیت است و نتیجه تولید مادی، رشد و نتیجه رشد آسایش است. حال آن که تولید معنوی ناظر به افزایش عمودی وضع موجود و ارتقای کیفیت است و نتیجه تولید معنوی رضایت و نتیجه رضایت آرامش است. در حوزه مبلمان ما تولید مادی داشته ایم و این یعنی رشد، اما تولید معنوی نداشتیم که منظور پیشرفت است.
وی افزود: ما توانسته ایم بخشی از نیازهای مادی و لوازم آسایش مردم را برطرف کنیم، اما پیشرفت مان در تولید کالای باکیفیت است که این نوع تولید، رضایت مردم را در بردارد. لذا هرگاه توانستیم تولیداتی داشته باشیم که رضایت مردم را جلب کند حتماً پیشرفت کرده ایم و در واقع کلید واژه موفقیت، کسب رضایت مردم است و تا دستیابی به آن باید همگی تلاش کنیم.
وی در پایان به نوآوری در طراحی مبلمان اشاره کرد و اظهار داشت: دنیا عرصه تجارت توأم با رقابت است و ما هرچقدر کالا وارد کنیم باید توان داشته باشیم صادرات نیز انجام دهیم و این میسر نمی شود مگر با نوآوری، تحقیق و پژوهش.

وی افزود: طراحان مبلمان باید ذوق طراحی داشته باشند و مبلمانی برگرفته از فرهنگ ایرانی و به روز طراحی کنند تا این طرح ها مستند شود و در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد.
مهندس انصاری در پایان خطاب به فعالان صنف مبل و موبایل گفت: همه باید نوآوری داشته باشید، تا ذوق طراحی چیزهای نو را نداشته باشید، رقابت سالم ایجاد نمی شود و صاحب نام و نشان تجاری نخواهید شد.
پس از سخنان مهندس انصاری، پرسش و پاسخ نیز انجام شد و ایشان به سئوالات فعالان صنف مبل و موبایل پاسخ دادند.
در ادامه مراسم پس از پخش کلیپ تکریم پیشکسوت، منتخبان برترین های سیزدهمین مجمع عمومی به انتخاب کمیته داوران سیزدهمین مجمع عمومی سالیانه بازارهای مبل و موبایل ایران، لوح تقدیر، تندیس، لوح اخلاق و لوح زرین، هدیه نیم سکه و کمک هزینه سفر زیارتی به پیشکسوتان، طراحان برتر دکوراسیون و تجهیزات فروشگاهی، برترین¬های مشتری مداری و ارتباط عمومی، برترین¬های خدمات برتر و سرویس پس از فروش، برترین های فروشنده نمونه و کارکنان برتر اهدا شد.