بازاریابان برای اجرایی نمودن تفکر بازاریابی نیاز به اطلاعاتی در مورد شخصیت، نیازها، خواستهها و آرزوهای بازار هدف دارند. برای آن که بازاریابی به شکل موثری انجام شود، نیاز به اطلاعاتی از قبیل خواستههای مشتری، تقاضای بازار، رقبا، کانالهای توزیع و غیره وجود دارد.
شاهین منصوری- کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
میتوان هشت مرحله را برای فرآیند تصمیم در نظر گرفت:
1- شناسایی مسأله- فرصت
2- ایجاد طرح تحقیق
3- انتخاب روش تحقیق
4- انتخاب فرآیند نمونهگیری
5- جمعآوری داده
6- تحلیل داده
7- تهیه گزارش تحقیق
8- اقدامات بعدی